Let’s Talk Theatre Again #7: ‘n Dag innie Lewe vannie Multitalented Veronique Jephtas!
Ôs
afgelope paa conversations met Veronique Jephtas was so bubbly en enjoyable dat
Cultsha Kennis beslis hierrie saam’t
julle wil deel. Veronique se wêk is multifaceted nes haar personality, ‘n baie
key element wat vi kunstenaa’s soe interesting maak. Lies leqqa hieronner!
Cultsha Kennis: Congrats mettie suksesvolle loop van Hoe Change Hulle by Toyota US Woordfees 2020! Sê meer vir ôs oorie toneel. Wat het jou geinspireer om hierrie storie te skryf? Issie storie van Sheldon gebaseer op ‘n werklike persoon?
VJ: Hoe Change
Hulle is ‘n storie oor
bruinmans en ie constant struggles wat hulle face. It daag Pa's yt om te sien
ie effect wat hulle het op hulle kinnes. Ma's oek, but vir ‘n laitie, is ‘n pa
mos ma altyd ‘n groot influence. It deal met ie stereotypes wat daa' buite is
oo' ôs mense en Shelly praat oo' sy past relationship met Hailey, wat oek ie oorsaak
is vir hom wat innie tronk is. Dit vra die letterlike vraag “hoe change hulle?”
– hoe gaan dinge ve’anne? En innie ghetto is dit mos ‘n greeting of some sort,
cause mense like sê, “Awe, my broe, hoe change hulle?” wat vra “hoe ganit”. En
dit is wat ek wou wiet by my mense: Hoe ganit met julle en hoe gat ôs dinge
change? Oppie ou end is Shelly iemand wat hoep as hy uitkô en virrie laities
vra “hoe change hulle?” in plaas van sabela sal hulle sê for the better. Die
inspirasie was letterlik my mense en hoe dinge gaan innie ghetto, en oek omdat niemand
rêrag ie bruinman die geleentheid gee nie om te praat ie – toe gie ek ie man ‘n
uur om sy hart skoon te kry. En dis ie gebasseerd op ‘n real life Shelly nie,
alhoewel, as jy die stuk gesien et, herken jy iemand soes daai. En daai is
altyd my goal as skrywer – om stories te skryf wat van alle kante af tref.
Veronique Jephtas in My Kroon Se Krank by Teksmark Foto deur Nardus Engelbrecht |
Cultsha Kennis: Ve’têl ôs van jou ervaring met
Lee-Ann van Rooi en Marlo Minaar.
VJ: Jong, Lee-Ann is my ma en Marlo is special. Daai
is al wat ek kan sê. Ek sê altyd ek et ie jackpot geslat met daai twie. Hulle
wiet wat hulle doen en behandel ie teks met só ‘n groot respek wat ek ie al dag
sien ie.
Cultsha Kennis: Hoe het die Universiteit van
Stellenbosch jou development as skrywer en kunstenaar ge’influence?
VJ: Stellies het my baie ugly truths van ie wêreld lat
sien. Ek is vannie Paarl, nie te vêr van Stellies af ie, maa dit het my laat sien
dat entitlement en privilege rêrag iets is wat mens moet aanspreek. En daai is
wat my inspire om my mense se stories met integrity te vertel en nie ôs pyn te
romanticize ie. Niemand sal ooit by my stuk uitloep en sê, “ai shame, hulle het
dit só moeilik’ie" cause my wêk is hoofsaaklik oo' healing vi' my mense en
‘n gesonde manier van deal met die generational trauma en ugliness wat ie
wêreld ôs bied. Maa' oek ie mooiheid van bruinwees en die hoeveelheid krag wat
is besit, want ôs powerful hoh.
Cultsha Kennis: Djy is ‘n digter en djy skryf
toneelstukke – ‘n regte poet-playwright! Watter genre verkies djy? Hoe wiet djy
wanner ‘n idee ‘n gedig of ‘n toneelstuk is?
VJ: ‘n Tipiese Veronique Jephtas produksie bestaan altyd
yt woordkuns, komedie, drama en bietjie
kabaret. En ek ve'kies it so! Daa' is altyd poetry in al my stukke en poetry
heighten die emotion, so ek dink ek kan my sterre dank dat ek al twie ka' doen.
Jong, ‘n gedig wiet ek ie, maa ek wiet net ‘n play vra obviously siekere
elements en arcs om suksesvol te wies. Een sin ka’ ‘n gedig wies, maa oek drie
bladsye. Ek dink ie ek ken ie regte antwoord hie' op ie. Sien jy – nou laat jy
my nogal dink!
Cultsha Kennis: Djy het oek ‘n rol in Fynskrif, ‘n TV show op KykNET, onlangs
gespeel. Ve’têl ôs meer van hierrie ervaring.
VJ: Fynskrif was rêrag ie beste entry into die TV industry, net omdat Neels
van Jaarsveld seker die lekkerste mens is om teenoor te speel en omdat Nina Swart,
wat ie regie behartig, so flippen talented en cool is. Daai hele span is magic
en om Amy te kom vertel, met al haar sass, was ‘n gift.
Rehearsals vir Jakkals & Wolf Onbeperk |
Cultsha Kennis: Jy was oek gesien in Jakkals en Wolf Onbeperk. Hoe ve’skil
TV-toneelspel van teateroptrede?
VJ: Jakkals en Wolf Onbeoerk, is ie Fiësta bekroonde
produksie vi' beste ensemble. Dit was magical en lekker om ‘n krokodil en kraai
te speel, en ie ingelooflike Amelda Brand se kop wêk ie heeltemal soes ôs sin
ie, so it was great een mal. En natuurlik,was ie teks deu’ die amazing Malan
Steyn en musiek deu' Frazer en Deniel Barry en ie hele cast was ongelooflik.
Teater is baie meer intiem. Ek weet nie. Die verskil tussen is twee is
natuurlik ie immediate response wat jy kry van ie gehoor. Met televisie wag jy
maar mense moet kyk wannee'it eventually air. Maar is equally special en rêrag
lekke.
Cultsha Kennis: Baie geluk mettie keuse van PEN Afrikaans en die Jakes Gerwel-stigting vir die skrywersverblyf! Waaraan gaan djy wêk met hierrie program?
VJ: Dankie. Dit was nou rêrag lekke’ nuus in 2020 wat
al klaa' so mal is. Ek beplan on te wêk aan ‘n paa' kortverhale, in Kaaps, wat
ek innie future kan adapt na plays. Ek kyk maa' net yt vir ie toekoms.
Cultsha
Kennis: Hoe
hettie coronavirus-pandemie ênnie subsequent lockdown jou wêk ge’impact? Watter
lesse dink djy moettie kuns en teatersbedryf na die toekoms niem in lig
hiervan?
VJ: Ek dink it het natuurlik ie arts industry, ve'al
teater hard geklap, want ôs depend op mass gatherings. Maa ek dink daa is ‘n
gift in hoe die wêreld gestop et. En ek dink is nice dat ammel nou kan deal met
demons wat hulle nog ie geface et ie. So, alhoewel ek ie nou teater kan maak
ie, skep ek teater en jy wiet hoe it gaa' – ôs skryf al aan. En mens kan lee'
uit ie feit dat ôs niks gegun is ie en dat alles in ‘n oogwink ka ve’anne. Ôs
planne ka gou stop wôd al maak ôs hoeveel arrangements. Ôs is ie rêrag so in
control does ôs dink ie. God is.
Lies meer oor Veronique Jephtas ennie PEN
Afrikaans collaboration mettie Jakes Gerwel Stigting: https://jgf.org.za/af/skrywersverblyf-vir-afrikaanse-skrywers/
Comments
Post a Comment